Stelle Šnaider: „Elukaaslane ei lubanud alla anda“

22. juuni 2021

 

Jagame teiega inspireerivaid lugusid Rakvere linna inimestest, kes on täiskasvanueas otsustanud jätkata oma haridusteed.

Kolmandas loos jagab oma õpikogemusi 27aastane Stelle Šnaider, kes töötab Vinni vallas Pajusti lasteaiaõpetajana ja õpib Tallinna Ülikooli magistriõppes alghariduse pedagoogikat. Mis ajendas teda täiskasvanueas kõrgharidust omandama, räägib Stelle oma kogemusloos.  

Milline oli Sinu varasem haridus? Milline on Sinu varasem töökarjäär?

Olen õppinud Tallinna Ülikooli Rakvere Kolledžis alushariduse pedagoogiks. Praegusele töökohale sattusin peale kooli, kui otsisin erialast tööd. Pajusti lasteaias on kohe täitumas 5. tööaasta. Varasemalt olen teinud tööd teenindusvaldkonnas õpingute kõrvalt.

Oled Sa pereinimene? Ja mis on Sind ajendanud õppima, miks sa selle otsuse tegid? Kuidas oled suutnud pere ja tööelu ühildada?

Olen pereinimene ja elame perega Rakvere linnas. Peale keskkooli tegin otsuse õppida alushariduse pedagoogikat, sest olen palju laste hoidmisega kokku puutunud ja see meeldis ning tundus sel hetkel õige valik. Minu jaoks ei ole pere ja tööelu ühildamine raske. Pigem on keeruline ühildada pere, töö ja magistriõpingud. Minu õnneks suudan ma igal vabal hetkel haara arvuti ja ruttu mõne koolitöö kallale asuda, keskendumine ei võta kaua aega. Tegevustega saab hakkama, kui väga tahta ja enda aeg ära planeerida.

Kas on olnud allaandmise tunnet ja mis on Sind tõuganud edasi liikuma? Kuidas töökohal on reageeritud, et täiendad ja õpid?

Kuigi ma ei ole kunagi olnud allaandja, siis allaandmise tunne tekkis kohe peale esimest magistriõpingute sessiooni, sest kõike tundus korraga väga palju. Elukorralduse muutus – igal nädalavahetusel koolis, palju kodutöid ja 3-aastane laps jne. Kõike tundus kuidagi nii palju, sest olen varasemalt harjunud palju perega koos olema ja erinevaid tegevusi tegema, pidevalt lapsega koos tegutsema ja igal pool käima. Mind tõukas edasi liikuma minu elukaaslane, kes ei lubanud alla anda ja ütles, et saan niikuinii hakkama. Ta tunneb mind liiga hästi – esimene emotsioon vaibus peagi. Kõik mu pereliikmed on olnud toetavad. Võin öelda, et peale mõnda korda koolis läkski palju lihtsamakas ja kõik on paika loksunud. Tööd õigeaegselt esitatud ning tulemused head. Töökaaslased on samuti olnud väga toetavad ja innustavad.

Kuidas õppetöö on korraldatud? Kas käisid iga päev koolis või tsüklite kaupa?

Minu õpingud kestavad kaks aastat ning hetkel õpin esimest aastat. Käin koolis igal nädalavahetusel R-L. Õpe toimub Tallinnas, kuid hetkel on distantsõpe. Distantsõpe on hea, sest ei pea Tallinnasse sõitma ning peale loengute lõppu ei pea pikka maad koju tagasi sõitma. Samas on distantsõpe ja väike laps keeruline, sest tähelepanu hajub pidevalt.

Kas digipädevused on distantsõppega arenenud, kui jah, mil moel? 

Usun, et minu digipädevused olid juba enne õpinguid head, sest kasutan digivahendeid igapäevaselt palju. Samas on õpingute käigus juurde tulnud palju erinevaid keskkondi, mida kasutada nt lastega lapse arengu hindamiseks: kahoot, 99math. Koostöö teiste õppijatega käib läbi Google Drive.

Viiruse levik on suunanud õpingud distantsõppele. Olen saanud koolis kohal käia vaid loetud korrad. Töösituatsioonis tuleb ette digipädevuste kasutamist. Lastevanematega suhtlemine, materjali jagamine kodusteks tegemisteks.

Kas julgustad ka teisi õppima? Kui ja, miks? Mis see annab?

Julgustan, sest uued teadmised tulevad alati kasuks. See annab ka uusi tutvusi ning saab näha selliseid kohti, kuhu muidu näiteks ei satuks. Samas ütlen ausalt, et raske on ning mingi meelakkumine see igal nädalavahetusel koolis olemine ei ole, eriti pere kõrvalt.

Tegeled Sa mõne hobiga, kui jah, siis miks?

Mulle meeldib väga looduses käia, tahaksin rohkem ka ise endale aega leida ja trennis käia, kuid tuleb teha valikuid, sest kõigeks ei jagu aega. Alati eelistan perega koos olla.

 

Kogemusloo mõtteid vahendas Tiiu Säbel, Lääne-Virumaa täiskasvanuhariduse koordinaator.

Eesti Täiskasvanute Koolitajate Assotsiatsioon Andras  koostöös Haridus- ja Teadusministeeriumiga koordineerib Euroopa Liidu Erasmus+ programmi projekti "AGENDA – Euroopa täiskasvanuhariduse tegevuskava", www.andras.ee/agenda.

 

Teate edastas:

Kristel Mänd
Kommunikatsioonispetsialist
Rakvere Linnavalitsus
510 4544